april 2014

VÆR FORSIKTIG MED HVA DU ØNSKER DEG.......

Jeg var litt vel tøff i trynet tidligere i dag og ønsket meg litt kaldere vær..........og fikk en jæv.... snøstorm på vei hjem fra jobb i dag!Nå er jeg da endelig hjemme, kost meg med en biff og er...

ENDELIG LITT KALDERE VÆR

Og, neida - jeg har ikke klikka! Det er faktisk helt normalt å ønske seg noen kalde dager, når man befinner seg i min situasjon. Rett før jeg reiste tilTyrkia, var jeg en tur i Elverum og"s...

DET LIGGER I DAGEN AT MAN BØR SOVE OM NATTEN..............

Og for å få en riktig god natts søvn så er det for meg viktig at det er ryddig og pent rundt meg. Endelig føler jeg at jeg har fått til akkurat det på soverommet i Prime Blue - med god hjelp av ...

DETTA ER'KKE LAVKARBO

Detta er'kke gourmet.Detta er rett og slett gårsdagens middagsrester som ble til dagens lunsj.Slik går det når behovet for å stramme inn på økonomien er større enn behovet for å stramme inn på midj...

UNGER ER UNGER

Og her er mine nydelige barn! Lille Sniff - som alltid er like lykkelig, alltid like klar for å leke og som elsker å ligge i senga med mor og bare kose seg hvis det er det mor vil. Og etter...

DA VAR DET BARE MINNENE TILBAKE

Inntil videre ihvertfall....................... Nå sitter jeg pent plassert bak skrivepulten og må innrette meg etter 8-16 regelen og hele den pakka der igjen. Men jeg har hatt en fenomenal fer...

JO - TAKK DET STÅR TIL LIV

Har blitt dårlig med blogging de siste dagene........... Men det tar litt tid å aklimatisere seg etter så mange deilige feriedager. Men i dag er det altså slutt! Siste feriedagen for denne g...

NÅR SOLEN SKLIR BAK ÅSENE NED

Da er det siste natta mi her på Prime Blue 2, for denne gangen. Ligger smått solbrent i senga, og funderer på hva som skal være med hjem og hva som skal stå.Noterer ned hva jeg mangler her nede ...

ER IKKE MENINGEN AT JEG SKAL PÅ STRANDA!!!!!!

Pakket solkrem, håndkle og bok for en skikkelig lat dag på stranda.Svippet innom Kenny's for litt frokost på veien og der ble jeg overtalt til å bli med på strandpromenaden istedetfor.Var ikke noe ...

DA TROR JEG SOMMEREN HAR KOMMET

I dag blir det stranda hele dagen!Ble faktisk en liten tur i går også - men turde rett og slett ikke ligge der så lenge.I går kveld var jeg nemlig på tyrkisk bad, og var veldig redd for å bli solbr...

STRANDLIV

Må bare innrømme at det har det blitt fint lite av her nede.De siste dagene har vært preget av regn torden og vind- med solgløtt innimellom.Jeg ruslet en laaaang runde langs strandpromenaden her i ...

DEAL OR NO DEAL

Da har jeg gjort tidenes avtale - og jeg lover på tro og ære at jeg skal oppfylle min del av avtalen!!! Si hei til Torstein - tøffeste gutten på sovesal 1 (les 2 - Prime Blue ") Vi har i da...

SØVNLØS I TYRKIA

I natt slet jeg skikkelig med å få sove.Egentlig ikke så rart, da jeg som sagt har vært helt utmattet i to døgn- og nå er jeg vel da tydeligvis uthvilt..........etter å ha bare sløvet på sofaen og ...

UTMATTET

De siste dagene har jeg vært helt utmattet - og det kommer ihvertfall ikke av varmen!!! Jeg tror disse to gamlinga slet meg totalt ut den uka de var?! Så både i går og i dag så har jeg fakt...

I NATTENS MULM OG MØRKE

Da var ferieturen over for mine gamle foreldre. Men at det var to fornøyde pensjonister vi kjørte til flyplassen i natt - derom hersker ingen tvil. Her tusler de avgårde på Izmir flyplass klo...

DET ER SUNT Å FEIRE BURSDAG

Hvis man ser på statistikken så er det faktisk de som feirer flest bursdager som blir eldst ;-) Nå er jeg ikke helt sikker på om min bursdag var noe jeg vil anbefale for folk med dårlig hjerte.....

MAN SKAL HOLDE HVILEDAGEN HELLIG!!

Så da gjorde jeg vel det i dag da........... Sendte foreldrene mine rundt på en aldri så liten sightseeing med Laila, og selv pakket jeg ei veske med vann, håndkle og ei god bok. Tuslet ned på ...

PÅSKEEEEEEE

Her går det hurra meg rundt - og jeg har fått nye naboer på Prime Blue :-D .

MAN SKAL HOLDE HVILEDAGEN HELLIG!!

MARKEDSDAG

Lørdag er markedsdag i Didim.Så da var det bare å samle sammen folket- og sette seg på første og beste dolmus og sette nesa mot byen. Her får man alt mellom himmel og jord.Smykker, klokker, kl...

PÅ RØMMEN I TYRKIA

Denne utsikten våknet jeg til i dag; Og, nei - det er ikke utsikten fra leiligheta mi, det er helt sikkert. I går bestemte nemlig tre av oss for å rømme! Og dette er utsikten fra hotellr...

INTET NYTT ER GODT NYTT!!!

Blir det stille på bloggen indag så frykt ikke........Her er det spennende ting på gang!

HERREGUD FOR EN HERLIG DAG

Da var mye gjort gitt!!!Jeg fant igjen møbelbutikken fra sist- servicen der var upåklagelig, så hvorfor bytte?!Det er så herlig enkelt å handle her nede.Gå inn i butikken- pek på det du vil ha, så ...

DET ER LOV Å VÆRE BLID

Ja du kan si det du vil si - men å starte dagen med en kopp te på verandaen, gjør i hvertfall min dag perfekt i utgangspunktet.Så er det opp til meg resten.........Dagens plan er vel å få tak i den...

SÅÅÅ DEILIG Å VÆRE TILBAKE

Da er jeg vel på plass i Tyrkia. Nærmere bestemt #Mavişehir - det er her leiligheta mi ligger, ett lite sted utenfor stobyen #DIDIM Startet dagen med en deilig omelett på den lokale restaura...

GOD MORGEN - TURKYE

Å - så deilig!Ligger nå i senga mi med verandadøra åpen og prøver å "lande".Det ble en lang reise i går,vi startet hjemmefra klokka 08.30 og var ikke på plass i leiligheta før klokka 23.REIS IKKE F...

TIDEN ER INNE

Da sitter jeg klar som ett tent lys og venter på skyss til Gardermoen.Jeg er ikke veldig bereist må jeg innrømme - dette er vel min tredje flytur ut av landet.Så jeg er av de som virkelig lider av ...

PAKK MAC

Da er det på tide å slenge mac`en oppi kofferten. Her har ikke ting gått helt som planlagt i dag - vaskinga ble det så som så med, må jeg bare innrømme. Kofferten er ikke helt klar............ ...

DET ER IKKE EN HELT VANLIG SØNDAG I HEIMEN

God morgen :-)Her i huset er dagen allerede godt i gang.Har fått fyr i peisen- og frokosten står på bordet.Kanskje ikke akkurat hverdagskost dette her- men, hei........det er ikke hverdag i dag hel...

(H)ÅRENE GÅR

I dag skulle jeg som sagt til frisøren - og jeg hadde valgt ett groupon tilbud, noe som medførte at det en ble bytur på meg. No prob, jeg elsker byturer! Men altså, ikke visste jeg hvem frisøre...

MIRAKELMEDISIN

Jeg begynte som sagt å bli litt halvpjusk tidligere i uka. Noe som passet meg særs dårlig siden jeg skal ha 3 ukers ferie nå og reiser til Tyrkia. Smart som jeg var så nevnte jeg dette på blogg...

F(E)RI(E)

DET ER #SOMMER DET ER #SOL OG DET ER #FREDAG................ Og bare det i seg selv gjør jo at man blir smått lykkelig langt inn i hjerterota. Så da kan dere jo bare tenke dere hvilke følelser so...

GODE NABOER

Huff a meg - jeg vasker #bilen og tre til fire år senere så må den jaggu vaskes igjen.............. Men denne gangen slapp jeg billig unna gitt :-) I nabobygget holder de på med bilvask og skif...

HODET I TYRKIA OG KROPPEN PÅ VINGER

Å herregud - siste arbeidsdag i dag, før 3 (TRE) uker med deilig ferie i Tyrkia. Akkurat nå føles det som om kun kroppen er tilstede på jobben på Kongsvinger, mens hodet allerede sitter på veran...

TAX FREE SHOPPING

Da har jeg saumfart tax free avdelingen - og det er ikke akkurat noen billig moro!!! Nå drar jeg på litt ekstra da, for jeg har tenkt å la dette ligge igjen nede i #Tyrkia. Deilig å slippe å pa...

BEDRINGENS VEI........

Jo da - #formen er stigende den. God natts søvn, masse C-vitaminer og te har gjort sitt til at jeg i hvert fall ikke føler meg verre. Vet jo av erfaring at det kan blusse opp litt utover dagen,...

DA VAR JEG KLAR FOR EN SKIKKELIG HESTEKUR

Er det ikke bare helt typisk?Øya renner, nesa er tett og #halsen er sår- med andre ord helt i rute med tanke på at jeg reiser til Tyrkia på mandag.Men jeg har planen klar - så nå kjører jeg på med ...

TAKK - TAKK - TAKK

Og når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. Jeg har virkelig hatt ett inderlig #ønske om mer #fritid. Føler at livet har bestått i jobbi...

HERREGUD FOR EN HERLIG DAG

Feriedag de luxe! Deilig å bare sove til man våkner av seg selv på en tirsdag - også ha en myk start på dagen, med tekoppen og datamaskinen. Mens sola skinte gjennom stuevinduet, gikk jeg gjennom...

APRILSNARR I GAMLE DA`R

1. april ja.............. Aprilsnarrer en dag da det skal være lov å narre hverandre. Skikken er utbredt over hele Europa og Nord-Amerika. Mitt inntrykk er at det brukes mest i forbindelse ti...