DET VIKTIGSTE ER Å FINNE SEG EN STAMPUB

Så var det endelig på tide å ta farvel med Didim for denne gang - og sette nesa mot Alanya.

Alanya, Antalya, Side feriested i Tyrkia og velkjente navn og plasser for de fleste nordmenn.

Endelig var det min tur til oppleve ihvertfall ett av disse stedene.

Reisen fra Izmir til Alanya var veldig behagelig og det var gjort på under 4 timer.

Her ser dere innflyvningen til Alanya.

Vi tok leiebilen med bulker og det hele og kjørte den til Izmir, og derfra ble det fly til Ankara.

(Dette er hovedstaden i Tyrkia - og ikke Istanbul som mange tror - Istanbul er den største byen i Tyrkia og var tidligere hovedstad).

I Ankara hadde vi akkurat passe tid til å gå fra det ene flyet til det andre, og vi slapp sikkerhetssjekk så dette var effektivt og greit.

Nå var det ca en times tid til på fly før vi kunne lande i Gazipasa en bitteliten flyplass som har stått nærmest ubrukt siden 1999 - men som SAS nå har begynt å fly til.

Dette sparer reisende til Alanya for en kjøretur på nærmere to timer - slik det var før måtte man nemlig lande i Antalya og kjøre buss derfra.

Nå er det kun 30 minutter med bil fra Gazipasa til Alanya.

Vi ble hentet på flyplassen av en norsk "eiendomsmegler" og kjørt til leiligheten vi skulle bo i.

Hadde nok misforstått litt, da vi trodde at vi skulle bo på hotell - men i stedenfor så havnet vi altså i en leilighet i ett kompleks som het Crystal Park.

Her ser dere utsikten fra vår balkong.

Ikke helt etter min smak - og det var forferdelig mye støy her fikk vi erfare.

Men for all del, hadde vi kommet i sesongen så hadde vel inntrykket vært ett annet - da det på baksiden var ett flott område med bassenger, treningsrom, velværesenter, restauranter og alt man ellers måtte trenge for en solfylt badeferie.

Nå var det rett og slett for kaldt og mye av dette var også stengt - så vi fikk liksom ikke helt gleden av det.

Laila har også tidligere vært i Alanya, så etter å ha satt fra oss bagasjen måtte vi ut for å få oss en middag - og ta en liten kjentskapsprøve på Laila.

Først stod det nok helt stille for henne - vi havnet i en stor vei, og intet interessant dukket opp hverken den ene eller andre veien.

Til slutt fikk vi den glimrende ide å krysse veien og gå rett fram, hvilket viste seg å være ett sjakktrekk.

Der fant vi både spisesteder, leiligheta til Irene (som Laila kjenner  - og som har leilighet her nede) og puber.

Vi installerte oss like godt på Corner pub - og dette ble vår stamplass her nede.

Hyggelige brødre som driver stedet, god mat  -og gjestene har alltid rett...........

En morsom ting i Tyrkia er dette at retaurantene ofte tilbyr hente service event kjører deg hjem når du har spist  hos dem.

Så også her på Corner pub, her ble vi kjørt hjem første kvelden og hentet igjen neste morgen til avtalt tid slik at vi fikk frokosten vår også her.

Det som er litt dumt med dette opplegget er jo at man ofte får litt dårlig samvttighet for rstauranten, da man gjerne vil prøve litt forskjellige steder - og det føles da rart å gå inn hos naboen for å spise middag.

Det er vel også litt av hensikten deres vil jeg tro...............

Sliten dame den første kvelden i Alanya.

Men etter ett par Corner Spesial, så kom energien tilbake - og vi hadde en riktig trivelig første kveld i Alanya.